სსიპ ქალაქ თბილისის N18 საჯარო სკოლის განვითარების
სტრატეგიულ და
სამოქმედო გეგმაზე მომუშავე კომისიის შემადგენლობა
1.
კომისიის
თავმჯდომარე – თამარ ხორავა (დირექტორის მ.შ.);
2.
კომისიის
მდივანი – ნ. მეგრელიშვილი (პედსაბჭოს თავმჯდომარე);
მიმართულებების კოორდინატორები:
3.
სწავლებისა
და სწავლის ხარისხის მართვა – თ. ნოზაძე (დირექტორის მოადგილე);
4.
მატერიალურ–ტექნიკური
ბაზა – ო. ჯოჯუა (მნე);
5.
ფინანსური
რესურსები – დოდო ჩაჩავა (ბუღალტერი);
6.
სამეურვეო
საბჭოს თავმჯდომარე – ქეთევან ანდღულაძე;
7.
მოსწავლეთა
თვითმმართველობა
#18 საჯარო სკოლის მისია
2. დაეხმაროს
მოსწავლეს კარგად გააცნობიეროს მისი აკადემიური და მოქალაქეობრივი ვალდებულებები;
3.
სწავლებისა
და სწავლის ხარისხის ამაღლების გზით წარმატებით დაძლიოს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული
სტანდარტები.
მიზანი
კონკურენტუნარიანი, პატრიოტი, დამოუკიდებელი,
შემოქმედებითი, საკუთარი შესაძლებლობების მუდმივად განვითარების შემძლე, ინფორმირებული
და ამ ინფორმაციის ადეკვატურად გამოყენების უნარის მქონე, ბუნებრივი გარემოს დამცველი,
კანონმორჩილი და ტოლერანტი ადამიანის მოქალაქის აღზრდა.
2010–2011,
2011–12 და 2012–2013 სასწავლო წელს სკოლაში
მიმდინარე
პროცესების შეფასების ანალიზი
2010–2011
სასწავლო წელი
#18 საჯარო სკოლაში
2010–2011 სასწავლო წელს მიმდინარე
პროცესების ანალიზის შედეგები
კარგია
|
Dდამაკმაყოფილებელია
|
ცუდია
|
მატერიალურ–ტექნიკური ბაზა.
ეკონომიკური საქმიანობით მიღებული შემოსავალი.
სანიტარულ–ჰიგიენური მდგომარეობა.
სკოლაში დისციპლინარული გადაცდომების რაოდენობა მცირეა.
მანადატურებთან თანამშრომლობა.
პროექტი „ასწავლე და ისწავლე საქართველოსთან ერთად“
მოხალისე პედაგოგთან თანამშრომლობა.
P
სხვადასხვა ღონისძიებების რაოდენობა.
სასწავლო გარემო.
მოსწავლეთა ჩართულობა სასკოლო ღონისძიებებში.
|
კურსდამთავრებულთა უმაღლეს სასწავლებელში ჩარიცხვის
მაჩვენებელი.
გადაცდენების რაოდენობა.
მოსწავლეთა ოლიმპიადაში მონაწილეთა რაოდენობა და შედეგები
და საატესტატო გამოცდების შედეგები.
ინტეგრირებული გაკვეთილების რაოდენობა.
შიდა სასკოლო საგნობრივი კონფერენციების, კონკურსების
რაოდენობა და მასში მოსწავლეთა და მასწავლებელთა რაოდენობა.
|
შიდა სასკოლო ოლიმპიადებში მოსწავლეთა და მასწავლებელთა
ჩართულობა და რაოდენობა.
ოქროსა და ვერცხლის მედალოსანთა რაოდენობა სერტიფიცირებულ
მასწავლებელთა რაოდენობა; სასერტიფიკაციო გამოცდებზე გამსვლელ პედაგოგთა რაოდენობა.
სამოდელო გაკვეთილების რაოდენობა.
|
2011–2012 სასწავლო წელი
#18 საჯარო სკოლაში 2011–2012 სასწავლო წელს მიმდინარე
პროცესების ანალიზის შედეგები
კარგია
|
დამაკმაყოფილებელია
|
ცუდია
|
მატერიალურ–ტექნიკური ბაზა.
სანიტარულ–ჰიგიენური მდგომარეობა.
სკოლაში დისციპლინარული გადაცდომების რაოდენობა მცირეა.
ოლიმპიადაში მონაწილე მოსწავლეთა რაოდენობა და შედეგები.
საატესტატო გამოცდების
შედეგები.
ოქროსა და ვერცხლის
მედალოსანთა რაოდენობა მანდატურებთან თანამშრომლობა.
პროექტი „ასწავლე და
ისწავლე საქართველოსთან ერთად“ მოხალისე პედაგოგთან თანამშრომლობა.
სხვადასხვა ღონისძიებების
რაოდენობა. მოსწავლეთა ჩართულობა ფიზიკურ აქტივობებში.
სასწავლო გარემო.
მოსწავლეთა ჩართულობა სასკოლო ღონისძიებებში.
სსსმ (ინკლუზიური) მოსწავლეებთან მუშაობა.
აკადემიური მოსწრების ასამაღლებლად მასწავლებელთა
მუშაობა.
თემის, თვითმართველობის ჩართულობა და მათი ინტერესების
გათვალისწინება სკოლის საქმიანობაში.
სასწავლო შემეცნებითი ექსკურსიები ქალაქში და რესპუბლიკის
მასშტაბით.
სწავლებისა და სწავლის ხარისხის ამაღლება და მოსწავლეთა
მოქალაქეობრივი აზროვნების ჩამოყალიბება.
|
ეკონომიკური საქმიანობით მიღებული შემოსავალი.
კურსდამთავრებულთა უმაღლეს სასწავლებელში ჩარიცხვის
მაჩვენებელი.
გაცდენების რაოდენობა.
სასერტიფიკაციო გამოცდებზე გამსვლელ პედაგოგთა რაოდენობა.
ინტეგრირებული გაკვეთილების რაოდენობა.
შიდა სასკოლო საგნობრივი კონფერენციების, კონკურსების
რაოდენობა და მასში მოსწავლეთა და მასწავლებელთა ჩართულობა.
სამოდელო გაკვეთილების რაოდენობა.
|
სერტიფიცირებულ მასწავლებელთა რაოდენობა.
სკოლის მიმდებარე ტერიტორიის კეთილმოწყობა.
სკოლის ინფრასტრუქტურა: (საბუნებისმეტყველო სასწავლო
ლაბორატორიის კეთილმოწყობა, ბიბლიოთეკისა და საკონფერენციო დარბაზის საჭირო ინვენტარით
აღჭურვა).
|
2012–2013 სასწავლო წელი
#18 საჯარო სკოლაში 2012–2013 სასწავლო წელს მიმდინარე
პროცესების
ანალიზის შედეგები
კარგია
|
დამაკმაყოფილებელია
|
ცუდია
|
მატერიალურ–ტექნიკური ბაზა.
სანიტარულ–ჰიგიენური მდგომარეობა.
ოლიმპიადაში მონაწილე მოსწავლეთა რაოდენობა და შედეგები.
ოქროსა და ვერცხლის მედალოსანთა რაოდენობა.
მანდატურებთან თანამშრომლობა.
პროექტი „ასწავლე და
ისწავლე საქართველოსთან ერთად“ მოხალისე პედაგოგთან თანამშრომლობა.
სხვადასხვა ღონისძიებების
რაოდენობა. მოსწავლეთა ჩართულობა ფიზიკურ აქტივობებში.
სასწავლო გარემო.
აკადემიური მოსწრების ასამაღლებლად მასწავლებელთა
მუშაობა.
A
გათვალისწინება სკოლის საქმიანობაში.
სასწავლო შემეცნებითი ექსკურსიები ქალაქში და რესპუბლიკის
მასშტაბით.
სწავლებისა და სწავლის ხარისხის ამაღლება და მოსწავლეთა
მოქალაქეობრივი აზროვნების ჩამოყალიბება.
სსსმ (ინკლუზიური) მოსწავლეებთან მუშაობა.
|
ეკონომიკური საქმიანობით მიღებული შემოსავალი.
კურსდამათავრებულთა უმაღლეს სასწავლებელში ჩარიცხვის
მაჩვენებელი.
გაცდენების რაოდენობა.
სასერტიფიკაციო გამოცდებზე გამსვლელ პედაგოგთა რაოდენობა.
ინტეგრირებული გაკვეთილების რაოდენობა.
შიდა სასკოლო საგნობრივი კონფერენციების, კონკურსების
რაოდენობა და მასში მოსწავლეთა და მასწავლებელთა ჩართულობა.
სამოდელო
გაკვეთილების რაოდენობა.
სერტიფიცირებულ
მასწავლებელთა რაოდენობა.
სკოლის ინფრასტრუქტურა: (საბუნებისმეტყველო
სასწავლო ლაბორატორიის, ბიბლიოთეკის კეთილმოწყობა).
მოსწავლეთა
ჩართულობა სასკოლო ღონისძიებებში.
საატესტატო
გამოცდების შედეგები.
სკოლაში
დისციპლინარული გადაცდომების რაოდენობა მცირეა.
სასკოლო
დოკუმენტაციის მოწესრიგება.
თემის,
თვითმართველობის ჩართულობა და მათი ინტერესების გათვალისწინება.
|
სკოლის მიმდებარე ტერიტორიის კეთილმოწყობა.
სკოლის ინფრასტრუქტურა; (საკონფერენციო დარბაზის,
სპორტული დარბაზის კეთილმოწყობა და საჭირო ინვენტარით აღჭურვა).
|
პრიორიტეტები
1.
სკოლის
მომზადება აკრედიტაციისათვის;
2.
მატერიალურ–ტექნიკური
ბაზის გაუმჯობესება;
3.
თანამედროვე
მოთხოვნების შესაბამისი სასწავლო–სააღმზრდელო პროცესებისა და სამუშაო გარემოს ორგანიზება;
4.
მასწავლებელთა
კვალიფიკაციის ამაღლება;
5.
სკოლის
ფინანსური მართვა და კონტროლი;
6.
სკოლის
პარტნიორული ურთიერთობები.
განსახორციელებელი ამოცანები და განხორციელების გზები
სტრატეგიები
|
შესრულების დრო
|
აქტივობები
|
1. ა) სკოლის შიდა და გარე ინტერიერის მოწყობა, მოწესრიგება;
ბ)
კათედრების მომარაგება თვალსაჩინოებებითა და სხვა სასწავლო ტექნიკური საშუალებებით;
გ)
საბუნებისმეტყველო ლაბორატორიების მომარაგება თვალსაჩინოებებით და საჭირო რეაქტივებით;
დ)
სწავლებისა და სწავლის შედეგების მკვეთრად გაუმჯობესება.
2. ა) სკოლის კეთილმოწყობა,
არსებული მდგომარეობის შენარჩუნება და განვითარება;
ბ) სკოლაში კათედრების
მიხედვით კაბინეტების მოწყობა;
გ) სპორტული დარბაზისა და
სააქტო დარბაზის კეთილმოწყობა;
დ) სამედიცინო კაბინეტის
კეთილმოწყობა;
ე) კვების ობიექტის მოწყობა
სანიტარული ნორმების დაცვით.
|
მთელი
წლის განმავლობაში
|
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს მიერ შემოთავაზებულ
პროექტებში მონაწილეობა და გამარჯვება; არასამთავრობო სექტორებსა და ფონდებში პროექტების
წარდგენა; რაიონულ რესურსცენტრებთან თანამშრომლობა და სხვა ღონისძიებები.
მასწავლებლის მიერ თითოეულ მოსწავლეზე დაკონკრეტებული
და მორგებული ინდივიდუალური საგნობრივი პროგრამების შემუშავება.
შეფასების საკუთარი ფორმების შემუშავება; საგაკვეთილო
პროცესის მოდერნიზაცია; კათედრების ფუნქციების გაძლიერება.
მოსწავლეთა მიღწევების დინამიკის შესწავლა.
სადამრიგებლო პროგრამის შემუშავება.
შიდა სასკოლო, რესპუბლიკური და საერთაშორისო პროექტების
დანერგვა, მართვა; მოსწავლის შეფასების, სადამრიგებლო და კათედრების ჟურნალების სწორი
წარმოება.
შიდა სასკოლო, რესპუბლიკური და საერთაშორისო პროექტების
დანერგვა, მართვა; მოსწავლის შეფასების, სადამრიგებლო და აკთედრების ჟურნალების სწორი
წარმოება.
სკოლაში შექმნილ საჯარო მონაცემთა და პერსონალურ მონაცემთა
ბაზის მართვა.
|
მთელი
წლის განმავლობაში
|
სკოლის ბიბლიოთეკის შვსება ახალი საინტერესო ლიტერატურით
(პედაგოგებისათვის საჭირო დამხმარე ლიტერატურის შეძენა), ინვენტარით. ბიბლიოთეკის
კომპიუტერიზაცია, რაც გაადვილებს ელექტრონული ბიბლიოთეკით სარგებლობას. სტადიონისა და სპორტული დარბაზის
კეთილმოწყობის საქმეში თემის, სახელმწიფო სტრუქტურების, ქალაქის თვითმმართველობის
ორგანოების და სხავდასხვა ორგანიზაციების ჩართულობა. სკოლის კვების ობიექტის მოწყობა
სანიტარულ–ჰიგიენური და ტექნიკური უსაფრთხოების დაცვით. კვების ობიექტის იჯარით გაცემა
სასარგბელოა სკოლის ბიუჯეტისათვის, ასევე კვების პუნქტის მოწყობისათვის.
|
|
3. სკოლის საკანონმდებლო ბაზის შექმნა:
1. სკოლის წესდება;
2. სკოლის შინაგანაწესი;
3. სკოლის ბიუჯეტი;
4. სასკოლო–სასწავლო გეგმა;
5. უსაფრთხო, ორგანიზებული და კარგად დისციპლინირებული
გარემო.
|
2013
წლის სექტემბერი–დეკემბერი
|
ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებში აღწერილი იდეალების
ორიენტაცია; შედეგების დემონსტრირება; სასწავლო პროცესის ერთიანობა; მასწავლებლების
პროფესიონალიზმი; რესურსების ეფექტური გამოყენება; სწავლების მეთოდოლოგიის მრავალფეროვნება;
უსაფრთხო, ორგანიზებული და კარგად დისციპლინირებული გარემოს შექმნა; სკოლის ფინანსების
სწორი მართვა.
|
4. ა) ტრენინგები და სემინარები;
ბ)
პედაგოგების ურთიერთთანამშრომლობა;
გ)
მასწავლებელთა სერტიფიცირება.
|
2013/14
სასწ.წელი
|
მასწავლებელთა კვალიფიკაციის ამაღლებისათვის საჭიროა
სკოლის თანამშრომლობა განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროსთან; რესურსცენტრთან,
უნივერსიტეტთან, არასამთავრობო ორგანიზაციებთან, რომლებიც გვთავაზობენ კვალიფიციურ
დახმარებას ტრენინგებისა და სემინარების სახით.
|
5. ა) სკოლის მასწავლებელთა
შრომის ანაზღაურების და ფინანსური რესურსების რაციონალური ხარჯვის მონიტორინგი;
ბ)
დამატებითი ფინანსური რესურსების მოზიდვა;
გ)
შემოსავლებისა და ხარჯების სრული გამჭვირვალობა.
|
მთელი
წლის განმავლობაში
|
სკოლის დაფინანსება ვაუჩერული დაფინანსება. გრანტები
და ალუმნაია (სკოლის კურსდამთავრებულები, რომლებმაც ცხოვრებაში მიაღწიეს წარმატებას
და მზად არიან გარკვეული დახმარება გაუწიონ მშობლიურ სკოლას), საქველმოქმედო ფონდები,
სხვადასხვა გრანტების მისაღებად გამოცხადებული კონკურსები, მოსწავლეთა მშობლები,
რომელთაც ცხოვრებაში უკავიათ წარმატებული სოციალურ–ეკონომიკური მდგომარეობა და მზად
არიან თავიანთი შვილების კეთილდღეობისათვის გაიღონ გარკვეული დახმარება. სკოლის ფართის
იჯარით გაცემის შედეგად მიღებული შემოსავლები. კლუბების, წრეების მუშაობით შემოსული
თანხები.
|
6. ა) თემი;
ბ)
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო;
გ)
სხვა მეზობელი სკოლები;
დ)
სხვადსახვა ორგანიზაციები (კერძო პირები და კომერციული ორგანიზაციები).
|
მთელი
წლის განმავლობაში
|
სკოლის კონკურეტუნარიანი გარემოს შექმნისათვის აუცილებელია
სკოლის ტრადიციების შენარჩუნება და ახალი სასკოლო კულტურის ჩამოყალიბება, რომლის
განხორციელებისათვის აუცილებელია განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს დახმარება
და თემისა და სხვადასხვა ორგანიზაციების ჩართულობა.
|
სამოქმედო გეგმა
პროექტის
დასახელება
|
შესრ.
ვადა
|
მიზნობრივი
ჯგუფები
|
დასახული
მიზნები
|
პროექტის
კოორდინატ. და მუშა ჯგუფები
|
ბიუჯეტი
|
საგნობრივი კონფერენციები: მოსწავლეთა და პედაგოგთა
მოტივაციისა და ჩართ. ზრდის საშუალებები.
|
15.10.13
30.03.14
|
მოსწავლეები, კათედრის ხელმძღვანელები და პედაგოგები
|
მოსწავლეთათვის საინეტერსო თემატიკის შერჩევა და თითოეული
თემის საგნების მიხედვით გაშლა.
|
სასწავლო ნაწილი თ.ნოზაძე კათედრის ხელმძღვ.
|
|
მოსწავლეთა დასწრების გაუმჯობესება
|
15.09.13
16.06.14
|
საშუალო საფეხურის მოსწავლეები და მათი მშობლები.
|
საშუალო საფეხურის მოსწ. 100%–იანი დასწრების უზრუნველყოფა.
|
კლასის დამრიგებელი
|
|
შემოქმედებითი ღონისძიებები
|
14.10.13
23.12.13
02.03.14
18.05.14
|
დაწყ. საბაზო და საშ.საფ.მოსწ. და ესთეტ. ქართ. ენისა
და ლიტ–ის, უცხო ენებისა და საზოგადოებ. მეცნ. კათედრის პედაგოგები
|
მოსწავლეთათვის სასკოლო ცხოვრების გახალისება და ამთი
კრეატიული უნარების წარმოჩენა.
|
დამრიგებელი, ფსიქოლოგი, მოსწავლეთა თვითმმართველობა.
|
|
სამოდელო გაკვეთილები: სასწავლო პროცესის შეჯამება.
|
I სემ. ბოლოს და II სემ. ბოლოს
|
მოსწავლეები, საგნობრივი კათედრების პედაგოგები
|
პედაგოგთა შორის გამოცდ.გაზიარება და რეკომენდ.მიღება
შრომითი საქმიანობის გაუმჯობესების მიზნით.
|
სასწავლო ნაწილი – თ.ნოზაძე, შესაბამისი კათ.ხელმძღვ.
და პედაგოგები.
|
|
ინტეგრირებული გაკვეთილები; სასწავლო პროცესის ხარისხის
მაჩვენებელი.
|
I სემ. ბოლოს და
II სემ. ბოლოს
|
მოსწავლეები და პედაგოგები
|
პედაგოგების მიერ ე.ს.გ. გააზრება და სისტემური ხედვის
ჩამოყალიბება (შედეგების თანხვედრის დანახვა).
|
სასწავლო
ნაწილი –თ.ნოზაძე, კათ.ხელმძღვ. და 2–3 პედაგოგი, სამუშაო ჯგ.
|
|
სწავლებისა და სწავლის ხარისხის მონიტორინგი
|
სასწავლო წლის გან–ში სისტემატ.
|
დამამთავრებ. კლასები საფეხურ. მიხედვით: VI,IX,XIIკლ.
|
სწავლებისა და სწავლის ხარისხის ამაღლება.
|
დირექცია
და კათედრები
|
|
სასკოლო ოლიმპიადები.
|
საბაზო და საშ. საფ–ის მოსწ–ები და ამ კლასებში შემსვლელი
პედაგოგები
|
მოსწავლეთა შედეგების დემონსტრირება და პედაგოგთა
მიერ შეფასების სისტემის ობიექტურად გამოყენება.
|
სასწავლო
ნაწილი, თ.ნოზაძე
|
ფურც. კალმები,
კატრიჯი
|
|
უმაღლეს სასწ–ში ჩარიცხვის მაჩვენებლის გაანალიზება.
|
16.09.13
|
მე–12 კლასის მოსწავლეები და ამ კლასში შემსვლელი
მასწავლებლები.
|
კურსდამთავრებულთა ჩარიცხვის მაჩვენებლის, 80%–ის მიღწევა და პროგრესი
|
სასწავლო
ნაწილი, თ.ნოზაძე და პედაგოგები
|
|
ინგლისურის სწავლების ხარისხის მაქსიმალურად ამაღლება
|
2013-2014 სასწ. წლისათვის
|
დაწყებითი, საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეები
|
ინგლისური ენის სრულყოფილადფ ფლობა, როგორც II ენა ქართულის შემდეგ
|
უცხო ენის კათედრა
|
აუდ. და ვიდ. ტექნიკა
|
საბუნებისმეტყველო საგნების სწავლების ხარისხის მაქსიმალურად
ამაღლება.
|
2013-2014 სასწ. წლისათვის
|
საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწ–ები
|
საბუნებისმეტყველო საგნების მაქსიმალურად ათვისება
და ლაბორატორიის პრაქტიკული გამოყენება.
|
საბუნებისმეტყველო კათედრა
|
|
სკოლის ინფრასტრუქტურის გაუმჯობესება
|
2013-2014 სასწ. წლის დასაწყისი
|
სკოლის ადმინისტრაცია
|
საბუნებისმეტყველო სასწავლო ლაბორატორიის კეთილმოწყობა.
ბიბლიოთეკისა და სამასწავლებლოს საჭირო ინვენტარით აღჭურვა. დამატებითი საკლასო ოთახების
გამოყოფა და კეთილმოწყობა.
|
სკოლის „მნე“ და დირექცია
|
დაზოგილი და გეგმით გაწერილი სახსრები
|
შიდა სასკოლო ტრენინგები სერტიფიცირებული პედაგოგებისა
და მოწვეული ტრენერების მიერ.
|
სასწ. წლის გან–ში
|
სკოლის ადმინისტრაცია
|
სწავლებისა და სწავლის ხარისხის ამაღლება.
|
სერტიფიცირებული პედაგოგები; მოწვეული ტრენერები
|
დაზოგილი და გეგმით გაწერილი სახსრ
|
შემდეგი
სასწავლო წლისათვის სამოქმედო გეგმის კორექტირება მოხდება წინა წლის შედეგებისა და
სასკოლო საზოგადოების აზრის გამოკითხვის მიხედვით.
სასკოლო საზოგადოების აზრის გასაგებად შეიქმნება სპეცოალური კიხვარი,
რომელსაც შეადგენს სამოქმედო გეგმაზე მომუსავე კომისია, გაითვალისწინებს მოსწავლეთა,
მასწავლებელთა, მშობელთა და თემის სურვილებს, მათ შეფასებებს სკოლასი მიმდინარე პროცესების
შესახებ, ამავე დროს გატვალისწინებული იქნება კითხვარის სანდოობა და ანონიმურობა.
#18 საჯარო სკოლის დირექტორი: /თ.
ხორავა./